Etos - Home Page Timocka krajina na Internetu
Etos diskusioni forum
Home | Lični podaci | Registracija | Nove poruke | Članovi | Pretraga | Pomoć
Korisničko ime:
Lozinka:
Memoriši lozinku
Zaboravili ste vašu lozinku?

 Sve grupe tema
 Sajt "Etos"
 Novo na sajtu
 Namirnice za zdravo srce
 Nova tema  Diskusija o temi
 Štampanje
Autor Prethodna tema Tema Sledeća tema  

www.zdravlje-bilje.com
povremeno aktivan član

broj poruka:
23

Poslato - 27 Sep 2009 :  12:19:00  Podaci o autoru  Posetite WEB stranu autora  Pošalji poruku s citatom
Osim pravilne, redovne ishrane tu je i fizička aktivnost koja naše srce čini jačim sem ako genetika nije drugačije zapisala. Znamo da pojedine namirnice sadrže komponente koje su dobre za borbu kardiovaskularnih obolenja, pa evo izdvajamo one najdelotvornije.
Namirnice za zdravo srce
Žitarice

Žitarice su bogate vlaknima i mineralima koje jačaju srčane mišiće. Takođe umesto belog hleba treba jesti crni hleb koji je obogaćen s celim zrnom žitarice, testeninu koju mesimo, ili kupimo trebalo bi zameniti za integralnu testeninu.
Paradajz

Paradajz je bogat vitaminima, u sebi sadrži likopen koji štiti srce. Dobro je da ga jedu osobe koje su sklone mladeževima, osobe čiji je pritisak mali, takođe izbacuje toksine iz organizma. Danas paradajza ima preko cele godine pa ga domaćice koriste kao, sos ili sok.
Zeleno povrće

Zeleno povrće bogato je folnom kiselinom koja podstiče stvaranje crvenih zrnaca. Bogato je i vitaminom E, pa se preporučuje da zeleno povrće treba jesti sveže i praviti razne kombinacije.

Pored navedenih namirnica za zdravo srce spadaju i :

* soja koja sprečava srčani udar
* crno vino koje sadrži jak antioksidans-resvetlor koji je veoma koristan za srce, vino konzumirati ne više od dva decilitra
* jabuka, šta reći zdrava, sočna, ukusna kercetin je jedinjene koje sadrži jabuka, a sprečava stvaranje krvnih ugrušaka.
* riba i riblje ulje, sprečavaju bolesti srca i krvnih sudova jer u sebi sadrže esencijalne masne kiseline. Preporučljivo je da ribu jedemo makar dva puta nedeljno.
* beli luk normalizuje rad srca, smanjuje sklonost ka trombozi, snižava nivo štetnog holesterola (LDL) u plazmi
* maslinovo ulje koje koristimo kao preliv za salate, za pripremu jela

Da srce bude zdravo, moramo preduzeti i prevencije.

* jesti što više voća i povrća
* koristiti mlečne proizvode koji imaju smanjen procenat masnoća
* hrana sa raznovrsnim belančevinama
* kontrola telesne težine
* redovno uzimanje obroka
* dovoljan unos vode
* unos ugljenih hidrata
* slatkiše, deserte jesti u granicama...

www.zdravlje-bilje.com

Leon Harus
član s porukama

broj poruka:
2

Poslato - 28 Jun 2014 :  13:44:36  Podaci o autoru  Posetite WEB stranu autora  Pošalji poruku s citatom
Losos, maslinovo ulje, ovsena kasa, soja...
Vrh strane
  Prethodna tema Tema Sledeća tema  
 Nova tema  Diskusija o temi
 Štampanje
Pogledaj:
Etos diskusioni forum © Etos Vrh strane
Strana je generisana za 0.06 sek. Timočka krajina na Internetu