Etos - Home Page Timocka krajina na Internetu
Etos diskusioni forum
Home | Lični podaci | Registracija | Nove poruke | Članovi | Pretraga | Pomoć
Korisničko ime:
Lozinka:
Memoriši lozinku
Zaboravili ste vašu lozinku?

 Sve grupe tema
 Etos diskusioni forum
 Pitanja i odgovori
 Zeleniš smiruje bes
 Nova tema  Diskusija o temi
 Štampanje
Autor Prethodna tema Tema Sledeća tema  

www.zdravlje-bilje.com
povremeno aktivan član

broj poruka:
23

Poslato - 28 Feb 2010 :  16:38:31  Podaci o autoru  Posetite WEB stranu autora  Pošalji poruku s citatom
Sve veći broj ljudi ima probleme sa depresijom, manično-depresivnim poremećajem, strahovima i raznim drugim teškim psihičkim oboljenjima. Do nedavno su se te mentalne bolesti lečile isključivo lekovima, raznim oblicima psihoterapije, elektrošokovima.., a u novije vreme se razmatra uticaj ishrane i načina života, uključujući neuravnoteženu ishranu i biohemijski disbalans, na mentalno zdravlje.

Sa makrobiotičkog gledišta fizička i mentalna neravnoteža ne mogu da se razdvoje. Fizička oboljenja su često direktna posledica mentalnih i emocionalnih poremećaja, a misli i osećanja direktno utiču na fizičko zdravlje. Lekovi i psihoterapija sigurno donose olakšanje i poboljšanje mnogih mentalnih poremećaja ali se ne bave uzrocima u koji spada i svakodnevna ishrana.

Na primer, za šećer je dokazano da dovodi do rasipanja energije, zaboravnosti i loše koncentracije. Alkohol, naročito u kombinaciji sa mesom i drugim "jakim" namirnicama životinjskog porekla, podstiče agresivnost i aroganciju. Uravnotežen način ishrane integralnim žitaricama i povrćem može da pomogne da se spreče ili ublaže brojni emocionalni problemi.
Veza creva i mozga

Ako ne živimo u harmoniji sa prirodom i sa našim okruženjem, neminovno se javlja neravnoteža koja vodi u bolest. Prvi oblik bolesti je fizički i mentalni umor koji se manifestuje kao pad energije, žaljenje na svakodnevne probleme i česte promene mišljenja. Sledeći stadijum su bolovi i osećaj tuge, loše pamćenje i bavljenje beznačajnim stvarima dok posle toga sledi slabljenje kvaliteta krvi. Kao propratne manifestacije javljaju se nervoza, preosetljivost, strah, depresija... Kada se hronična emocionalna neravnoteža ustali, javljaju se organska oboljenja, kao što su bolesti srca, rak, multipla skleroza i druge degenerativne bolesti. Posledica svega je nemogućnost da se pacijent "nosi" sa svakodnevnim problemima.

Inače, po strukturi i funkciji mozak odgovara crevima. Oba organa su dugačke, kompaktne cevi sa brojnim krivinama. Dok creva prerađuju fizičku hranu, mozak to čini sa mentalnom u vidu talasa i vibracija. Problemi sa crevima obično se odražavaju na svest. Na primer, zatvor "rađa" frustrirajuće misli i nemoć da se obaveze i zadaci privedu kraju dok dijareju mogu da prate stalno brbljanje i druge vrste verbalnog pražnjenja.

Šećer i druge ekstremno jin namirnice spadaju u glavne uzročnike mentalnih i emocionalnih problema. Na jasno mišljenje negativno utiču i čokolada, med i drugi prerađeni zaslađivači. U crevima žive mikroorganizmi koji su odgovorni za sintezu grupe B vitamina koji se prenose do mozga u obliku glutaminske kiseline koja stimuliše nerve i centre više svesti. Prosti šećeri negativno utiču na ovaj proces jer šire moždane ćelije i tkiva što prouzrokuje pad koncentracije i gubitak jasnog mišljenja. Nivo šećera u krvi može da izmakne kontroli još u detinjstvu, a to vodi u depresiju i tugu. Jake kontraktivne namirnice (namirnice životinjskog porekla) takođe utiču na emocionalne probleme i izazivaju preterano vezivanje, posesivnost i osećaj krivice.

Mentalni i emocionalni problemi su često praćeni i nekim drugim zdravstvenim problemima:

* nepravilan puls
* oboljenja kože
* zatvor ili dijareja
* glavobolja
* kandidijaza (gljivčna infekcija)
* sklonost ka infektivnim oboljenjima
* sterilitet, frigidnost i impotencija
* anemija
* nedostatak energije
* poremećaji ishrane

Standardna makrobiotička ishrana ima pozitivan uticaj i na telo i na psihu. Ako, međutim, želite da isprobate još neki prirodni makrobiotički lek evo nekoliko saveta.
Šta možete da uradite?

* Umešo kuzu napitak odlično delotvorno utiče na zdravlje ali i umiruje um i emocije.
Razmutite 1 kašičicu kuzua u 2-3 kašike hladne vode, sipajte još jednu šolju vode i stavite da provri na tihoj vatri, uz stalno mešanje drvenom kašičicom da se ne prave grumuljice. Dodajte izgnječeno i iseckano meso 1/2 umeboši šljive, smanjite vatru na minimum, dodajte nekoliko kapi šojua (soja-sosa), pažljivo promešajte, kuvajte 2-3 minuta i pijte dok je toplo.
* Kašičica gomašija, kašičica teke (začina koji može da se kupi u prodavnicama zdrave hrane) ili jedna umeboši šljiva pomažu da ojača koncentraciju.
* Sok zelenog lišća (kelj, raštan, maslačak, dajkon ili kineski kupus) smiruje bes i nestrpljenje.
Sitno iseckajte 2-3 vrste lišća, dodajte dvostruko veću količinu hladne vode, stavite na šporet, sačekajte dok provri i kuvajte još 2-3 minuta. Pred kraj kuvanja dodajte mrvicu soli i nekoliko kapi šojua, procedite, promešajte i pijte toplo ili mlako.
* Čaj od lotosovog korena pomaže da se oslobode masne naslage i sluz iz pluća i debelog creva i utiče da se smanje melanholične i depresivne manifestacije.
Ako koristite sušeni lotos uzmite 3 kružića i stavite u šolju vode, sačekajte oko 30 minuta (dok ne omekša) i sitno ga iseckajte, vratite u vodu u kojoj ste ga potopili i kuvajte na tihoj vatri oko 15 minuta, procedite i pijte dok je toplo.
* Čaj od azuki pasulja normalizuje funkciju bubrega i bešike i smanjuje strahove i osećaj nesigurnosti.
Šolju azuki pasulja i 2,5 cm kombu alge uveče prelijte vodom, ujutro vodu prospite i nalijte sa 4 šolje sveže. Stavite da provri i kuvajte oko 20-30 minuta na tihoj vatri. Procedite i pijte dok je toplo.
SAVET PLUS: Možete da nastavite da kuvate pasulj i da ga iskoristite kao obrok.
* Napitak od slatkog povrća smanjuje želju za šećerom i slatkišima, opušta pankreas i ublažava promene raspoloženja. Posebno se preporučuje pacijentima koji pate od hipoglikemije (svakodnevno tokom 2-4 nedelje, posle toga svaki drugi dan i, na kraju, po potrebi).
Uzmite jednake količine četiri vrste povrća (na primer crni luk, šargarepu, kupus i zimsku bundevu), sitno iseckajte i kuvajte u 3-4 puta više vode oko 3 minuta (bez poklopca). Smanjite vatru, kuvajte još 20 minuta, procedite i pijte ovu supu vruću ili mlaku.
NAPOMENA: Supa može da se čuva u frižideru i podgreva pre jela.
* S obzirom da se jetra smatra odgovornom za bes i druge negativne emocije ovaj napitak će posebno da pomogne u proleće kad se mentalne bolesti jače manifestuju.
Potopite u vodu 1/3 šolje ječma, 1 veliku šitake pečurku i 3 kolutića suvog lotosovog korena, sačekajte 30 minuta ili dok ne omekšaju. U međuvremenu sitno iseckajte 1/3 šolje svežeg dajkona, 1/3 šolje šargarepe i 1/3 šolje mladog luka. Omekšane šitake pečurku i lotosov koren iseckajte i vratite u vodu od potapanja, dodajte ječam, povrće i 1/2 šolje klica (bilo kojih). Ukupno sipajte 5 i po šolja vode i naseckajte 1/3 umeboši šljive. Ostavite da kuva na tihoj vatri oko 35 minuta ili dok ne ispari otprilike 2 šolje napitka, procedite i pijte šolju 1 sat posle ručka a drugu sredinom popodneva. Ovaj napitak možete da pijete 15 dana svaki dan, pa 15 dana svaki drugi dan, a zatim po potrebi.
* Topla kupka za noge, naročito sa dodatkom morske soli, pomaže da se um i emocije opuste a posebno prija pre spavanja.

SAVETI PLUS

Prodrmajte se!

Ako želite da zdravije živite i ostanete psihički zdravi pridržavajte se sledećih saveta:

* ako imate utisak da ste se uparložili na mentalnom planu, počnite da meditirate, pevate, idete u crkvu ili izaberite neku drugu aktivnost koja će da vas "prodrma"
* gimnastičke vežbe ili obična šetnja od pola sata svaki dan sigurno će da vam pomogne, a možete da se odlučite i za jogu, tai-či, ples...
* jedite 2-3 obroka dnevno uvek u isto vreme i izbegavajte da obedujete u hodu ili dok gledate televizijski program
* klonite se savremenih aparata na struju koliko god je moguće - ograničite sedenje isped kompjutera i televizora, vreme rada rashladnih uređaja i grejnih tela i redovno provetravajte prostor u kome živite
* redovno sređujte životni prostor i održavajte ličnu higijenu
* što češće koristite odeću od prirodnih tkanina
* izbegavajte kontakte sa ljudima koji su za vas stresni
* provodite što više vremena u prirodi
* probajte i neki drugi alternativni način lečenja (homeopatiju, bioenergiju...).

Piše: M. Furlan
Izvor: biljeizdravlje.rs
www.zdravlje-bilje.com
  Prethodna tema Tema Sledeća tema  
 Nova tema  Diskusija o temi
 Štampanje
Pogledaj:
Etos diskusioni forum © Etos Vrh strane
Strana je generisana za 0.06 sek. Timočka krajina na Internetu